біологія 8 клас

Ця тема розрахована на два тижні.

18.05.2020 р. відбудеться тестування за темами: 
Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. 

25.05.2020 р. Ембріональний та постембріональний розвиток.

Тема: "Розмноження та розвиток людини".

Будова та функції репродуктивної системи. Статеві клітини.

Перегляньте презентацію.


Запліднення. Менструальний цикл. Вагітність. Ембріональний розвиток.


Перегляньте презентацію.

Перегляньте відео.




Постембріональний розвиток.

Перегляньте презентацю.

Домашнє завдання: Опрацювати параграфи 55-58. Намалювати або роздрукувати і вклеїти в зошити будову статевих клітин. Скласти конспект будови внутрішніх статевих органів людини в зошитах.


11.05.2020 р.  з 17.00 до 18.00 пройде тестування на онлайн-платформі На урок.

Тема: "Регуляція функцій організму".

Ендокринна система.

Перегляньте презентацію.

Порушення роботи ендокринної системи.

Перегляньте презентацію.

Імунна система.

Перегляньте презентацію.


Порушення роботи імунної системи.


Перегляньте презентацію.

Домашнє завдання: Опрацювати параграфи 49-54 і заповнити таблицю по залозам, їх розташуванню, гормонам або секретам, що виділяють, функціям(використати презентацію та параграфи підручника, інтернет). Можна роздрукувати і вклеїти в зошити. Скласти конспект імунна система, види імунітету в зошитах.


Ми з вами завершили вивчення теми: "Вища нервова діяльність". Протягом тижня вам потрібно скласти завдання за цією темою та надіслати до 29.04.2020 р. на мою електронну поштуtetanapinaeva@gmail.com.

 Це будуть тести:

1. 12 запитань з однією правильною відповіддю.
2. 6 запитань з декількома правильними відповідями.
3. 4 на встановлення відповідності.
4. 4 на встановлення послідовності .

Для виконання цього завдання ви можете використовувати матеріали блогу, підручника (параграфи 37-48), інтернет ресурси.

Завдання виконати до 27.04.2020 р.


21.04.2020 р.  з 17.00 до 18.00 пройде тестування на онлайн-платформі На урок.

Тема: "Сон. Біоритми".

Перегляньте презентацію

Сон. Сновидіння.

Перегляньте презентацію



Домашнє завдання: Опрацювати параграф 48. Скласти конспект стадій сну в зошитах.



13.04.2020 р.  з 17.00 до 18.00 пройде тестування на онлайн-платформі На урок.

До 11.04.2020р. виконати та надіслати на електронну пошту дослідницький практикум №5. 

Тема: "Мова. Навчання та пам'ять".

Перегляньте відео



Д/з: Опрацювати параграфи 46, 47.


06.04.2020 р.  з 19.00 до 20.00 пройде тестування на онлайн-платформі На урок. 

Тема: Вища нервова діяльність. Умовні та безумовні рефлекси. Типи темпераменту.

Ознайомтесь з презентацією.

Виконайте дослідницький практикум № 5 так, як я пропоную в блозі або для його виконання краще використати  стор. 222 підручника.


Дослідницький практикум № 5



Тема: Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту

Мета: формувати дослідницькі вміння в процесі визначення типу ВНД та властивостей темпераменту.

Обладнання: тестові завдання (на основі особистісного опитувальника Айзенка»).

Хід роботи

1. Дослідження типів ВНД й темпераменту за допомогою тесту. Дайте відповіді на запитання тесту. Якщо твердження збігається з вашою думкою, позначте його знаком «+», якщо ні, «-».


1.
Чи здійснюєте ви свою діяльність (навчання) без попереднього планування?

2.
Чи буває так, що ви почуваєте себе то щасливим, то нещасним без явних на те причин?

3.
Чи почуваєте ви себе щасливим, коли займаєтесь справою, що потребує миттєвих дій?

4.
Чи бувають у вас різкі зміни настрою без видимих на те причин?

5.
Під час нових знайомств ви першим виявляєте ініціативу?

6.
Чи часто ви буваєте в поганому настрої?

7.
Чи схильні ви діяти швидко та рішуче?

8.
Чи буває так, що ви намагаєтесь на чомусь зосередитись, але вам це не вдається?

9.
Ви є пристрасною людиною?

10.
Чи буває так, що під час розмови з іншими людьми ви присутні лише фізично, а подумки – відсутні?

11.
Чи відчуваєте ви дискомфорт без спілкування?

12.
Чи буває так, що часом ви сповнені енергії, а часом, навпаки, зовсім пасивні?




Обробка результатів

-        Кількість «плюсів» на всі запитання з непарними номерами відкладіть на горизонтальній осі вправо від нуля.

-        Кількість «мінусів» на всі запитання з непарними номерами відкладіть на горизонтальній осі вліво від нуля.

-        Кількість «плюсів» на всі запитання з парними номерами відкладіть на вертикальній осі вгору від нуля.

-        Кількість «мінусів» на всі запитання з парними номерами відкладіть на вертикальній осі вниз від нуля.

-        Поєднайте крайні відкладені точки на осях. Площа отриманого чотирикутника відображає темперамент, а розподіл чотирикутника по секторах показує переважання типу темпераменту.

 



























2. Визначення властивостей темпераменту. За допомогою таблиці оцініть властивості власного темпераменту.
Властивість
Сангвініки
Холерики
Флегматики
Меланхоліки
Чутливість
Знижена
Знижена
Знижена
Підвищена
Реактивність
Висока
Висока
Низька
Низька
Актив-
ність
Висока
Висока
Висока
Низька
Темп реакцій
Прискорений
Прискорений
Уповільнений
Уповільнений
Пластичність
Наявна
Немає
Немає
Немає
Емоційна стабільність
Підвищена
Підвищена
Знижена
Підвищена



3. Висновок.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Домашнє завдання: параграф 43-45, теоретичний матеріал блога. Виконати дослідницький практикум №5 і відправити на мою електронну пошту
tetanapinaeva@gmail.com


Тестування за цією темою відбудеться  на онлайн-платформі      НА УРОК 01.04.2020р. з 19.00 до 20.00.

На час карантину вам пропонується дистанційне вивчення теми.

ТЕМА: "СЕСОРНІ СИСТЕМИ"


Зорова сенсорна система


Яку будову мають органи зору різних тварин?

Роздивіться малюнки. Чим вони відрізняються?








Перегляньте відео! 

 Теорія. Запам'ятайте складові частини ока і їх функції!

Будова
Функції
Білкова оболонка
зовнішня оболонка
захисна, підтримує форму
Судинна оболонка
серединна оболонка, пронизана кровоносними судинами
живлення ока
Сітчаста оболонка
шар пігментних клітин: cвітлосприймачі — палички і колбочки сліпа пляма жовта пляма
палички — рецептори присмеркового зору, не розрізняють кольорів, колбочки — рецептори денного бачення місце, де виходить зоровий нерв місце найвищої гостроти зору
Рогівка
прозора передня частина білкової оболонки
проникна для світла
Райдужна оболонка
передня частина судинної оболонки, має пігментне забарвлення
надає колір очам
Зіниця
отвір у райдужній оболонці, оточений м’язами
регулює кількість світла, розширюючись та звужуючись
Кришталик
двоопукла лінза
фокусує промені світла
Скловидне тіло
прозоре середовище густої консистенції
пропускає промені світла
Фоторецептори
у сітчастій оболонці у формі паличок та колбочок
палички сприймають форму, колбочки — колір
Зоровий нерв
нервові клітини кори, від яких починаються волокна зорового нерву, з’єднані з відростками фоторецепторних нейронів
сприймає збудження і передає у зорову зону кори головного мозку

Переважна кількість порушень зору пов’язана з недотриманням гігієнічних правил, травмами ока, порушенням обміну речовин. Найчастіше трапляються порушення заломлення світла — короткозорість, далекозорість, астигматизм, косоокість. 


Зовнішні частини ока доступні безпосереднім впливам зовнішнього середовища, що може зумовлювати запалення: кон’юнктивіт, кератит. Вікові зміни і загальні запалення можуть призводити до помутніння кришталика — катаракти. При порушенні нормальної циркуляції рідини в оці може підвищуватися внутрішньо­очний тиск і розвиватися глаукома.
Нестача вітаміну А спричиняє значне погіршення сутінкового зору, тобто так звану курячу сліпоту.
Порушення кольорового зору називають дальтонізмом.

Перегляньте відео! 


УВАГА!     Основні правила гігієни зору:

- слід уживати в їжу продукти, які містять вітамін А;
- не слід читати лежачи, у транспорті. Рекомендована відстань від книги до очей 30–35 см;
- при письмі світло повинно падати зліва;
- необхідно користуватися чистими засобами догляду за очима;
- при яскравому світлі слід носити сонцезахисні окуляри;
- при небезпечних роботах потрібно використовувати захисні окуляри;
- при перегляді телепередач відстань до телевізора має бути не менше 2 м, освітлення за рахунок прихованих джерел світла при цьому обов’язкове;
- корисно проводити вправи для м’язів очей;

- відмовитися від тютюнопаління та алкоголю.

Практична частина теми.
Потрібно виконати запропоновані вам лабораторні дослідження.

ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ
   Око людини — своєрідна оптична система, у якій є світлочутливий екран: сітківка та світлозаломлювальні утворення, головним чином — рогівка й кришталик.
    Оптична система ока має забезпечувати чітке зображення предмета на сітківці. Після заломлення світлових променів у кришталику утворюється зменшене зворотне зображення предмета на сітківці. У зоровому центрі головного мозку відбувається аналіз зображення, унаслідок чого воно «перевертається», тобто сприймається таким, яким є насправді. Для чіткого бачення предмета необхідно, щоб промені, які відходять від нього, сфокусувалися на сітківці. Коли людина дивиться на далекі предмети, їх зображення фокусуються на сітківці і їх видно чітко. Водночас близькі предмети людина бачить нечітко, оскільки промені від них фокусуються за сітківкою. Саме через це одночасно й однаково чітко бачити предмети, які віддалені від очей на різну відстань, неможливо. Пристосування ока до чіткого бачення предметів, віддалених на різну відстань, називається акомодацією. Під час цього процесу змінюється кривизна кришталика, а отже — його заломлювальна здатність. Коли людина розглядає близькі предмети, кришталик стає опуклішим, завдяки чому промені, які розходяться від світлової точки, сходяться на сітківці. Дія механізму акомодації ока виражається у скороченні війчастих м’язів, які здатні змінювати опуклість кришталика, що регулюється парасимпатичними нервовими волокнами.

   Синхронність реакції зіниць обумовлює вегетативна іннервація зіничних реакцій. Симпатична частина вегетативної нервової системи обумовлює звуження зіниць, а парасимпатична частина — розширення їх. Узгодженість реакцій зіниць на світло обумовлена двобічним контролем з боку півкуль головного мозку.

Виконайте лабораторні дослідження.

Лабораторне дослідження № 7

Тема: Визначення акомодації ока
Мета: дослідити пристосувальні властивості ока до сприйняття предметів на різних відстанях.
Обладнання: аркуш паперу з отвором 4-5 см і цифрами навколо нього.

Хід роботи
1. Візьміть аркуш паперу з отвором та цифрами навколо нього і тримайте його на відстані 10-15 см від очей.
2. Через отвір у папері прочитайте напис на дошці одним оком, прикривши інше.
3. Зверніть увагу, якими при цьому здаються цифри написані на папері навколо отвору.
4. Переведіть погляд, на цифри, написані навколо отвору на аркуші паперу. Яким бачите напис на дошці? Чому?
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Висновок (значення акомодації ока для життєдіяльності людини).
___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Лабораторне дослідження № 8
Тема: Визначення реакції зіниць на світло
Мета: розвивати вміння спостерігати та описувати фізіологічні явища на прикладі вивчення реакції зіниць на світло.
Обладнання: джерело світла (ліхтарик, настільна лампа).

Хід роботи
1. Учень, який проводить дослідження, спрямовує світло ліхтарика на очі піддослідного та звертає увагу на діаметр зіниць кожного ока і на те, чи однаковий він.
2. Учень просить піддослідного прикрити праве око долонею руки та спрямовує світло ліхтарика на його обличчя. Через 10-15 с він просить забрати руку та звертає увагу на діаметр зіниць очей і на те, чи однаковий він.
3. Висновок (вплив освітлення на розмір зіниці).

___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________



ІНФОРМАЦІЯ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ЛАБОРАТОРНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Сліпа пляма — місце виходу зорового нерва з очного яблука, не містить фоторецепторів, а тому й не сприймає світло. В існуванні сліпої плями легко переконатися, якщо провести дослід Маріотта. Якщо, закривши ліве око, правим фіксувати хрест, зображений на рисунку, то на певній відстані від нього до ока (10-15см) коло зникне, оскільки його зображення потрапить на сліпу пляму.




Лабораторне дослідження № 9
Тема: Виявлення сліпої плями на сітківці ока
Мета: переконатись у наявності сліпої плями на сітківці ока; розвивати дослідницькі вміння та вміння пояснювати результати дослідження
Обладнання: картка для демонстрації сліпої плями на сітківці ока, щільний папір.

Хід роботи
1. Прикрийте ліве око рукою або щільним папером і почніть розглядати картку з малюнком, повільно наближаючи її до ока. При цьому дивіться тільки на ліве зображення (плюс). На якій відстані від ока зникає праве зображення кола й чому? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
2. Те саме зробіть із прикритим правим оком, але почніть розглядати праве зображення кола. На якій відстані від ока зникає ліве зображення плюса й чому?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Висновок (чому під час попадання зображення на сітківку його образ виникає не завжди?).
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________






БУДОВА СЛУХОВОЇ СЕНСОРНОЇ СИСТЕМИ

Теорія. Запам'ятайте складові частини вуха і їх функції!

Картинки по запросу "будова вуха"






Будова
Функції
Зовнішнє вухо
вушна раковина, зовнішній слуховий прохід, барабанна перетинка
уловлює і спрямовує звукові хвилі, проводить звуки, сприймає звукові коливання
Середнє вухо
барабанна порожнина, заповнена повітрям; три слухові кісточки: молоточок, коваделко, стремінце; овальне вікно
передають звукові коливання, зменшуючи амплітуду і збільшуючи силу звуку, євстахієва труба відкривається в носоглотку
Внутрішнє вухо
порожнина, заповнена рідиною; орган слуху: завитка, кортіїв орган
рідина коливається, волоски клітин передають коливання на основну мембрану завитки; збудження проходить по волокнах слухового нерва
Орган рівноваги
три півколових канали та отолітовий апарат
сприймають положення тіла у просторі, передають збудження в довгастий мозок, після чого виникають рефлекторні рухи, що приводять тіло в нормальне положення

Будова слухової сенсорної системи (слухового аналізатора):
слуховий рецептор (кортіїв орган) — слуховий нерв — слухова зона кори великого мозку (скронева частка).

УВАГА! Основні правила гігієни слуху:

- потрібно регулярно мити вуха;
- при потраплянні у вухо сторонніх тіл слід звернутись до лікаря;
- треба оберігати орган слуху від занадто гучних звуків;
- своєчасно необхідно лікувати захворювання глотки (ангіну, скарлатину);
- при болях у вусі необхідно звернутись до лікаря.

Перегляньте відео! 


                   

Практична частина теми.
Потрібно виконати запропоноване вам лабораторне дослідження.

Лабораторне дослідження № 10
Тема: Вимірювання порога слухової чутливості
Мета: формувати уміння вимірювати поріг слухової чутливості для правого й лівого вуха.
Обладнання: механічний годинник, сантиметрова лінійка.

Хід роботи
(дослідження виконують групами )
1. Вимірювання порогу чутливості здійснюється в умовах повної тиші. Один учень сидить на стільці із заплющеними очима. Другий учень повільно наближає годинник до правого вуха досліджуваного, доки той не почує звук. Третій учень лінійкою заміряє відстань від годинника до вушної раковини першого учня.


Картинки по запросу "будова вуха людини малюнок"
Рис. 9. Будва слухового апарату
3. Потім дослідження проводять з лівим вухом.
4. Заповніть таблицю:
Вухо
№ вимірювання
Відстань від годинника
Середній показник чутливості, см
Ліве
1


2


3


Праве
1


2


3


5. Висновок (значення слухової чутливості для життєдіяльності людини).
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Для підготовки до онлайн тестування
виконайте тренувальні завдання!

БУДОВА ТА ФУНКЦІЇ СЕНСОРНИХ СИСТЕМ

1 рівень
Виберіть правильну відповідь.
1.  Укажіть, частиною якої структури ока є
Варіант 1                                       Варіант 2
рогівка.                                   райдужна оболонка.
А) Сітківки  Б) Склоподібного тіла  В) Судинної оболонки  Г) Білкової оболонки
2. Укажіть частину вуха, що належить
Варіант 1                                        Варіант 2
до середнього вуха.              до внутрішнього вуха.
А) Вушна раковина  Б) Завитка  В) Молоточок Г) Слуховий прохід
3. Визначте місце на язику, де розташовані рецептори, що сприймають
Варіант 1                                            Варіант 2
солодкий смак.                               гіркий смак.
А) На лівому боці язика          В) На правому боці язика
Б) На кінчику язика                  Г) На корені язика
2 рівень
Вибір КІЛЬКОХ правильних  варіантів відповідей із запропонованих варіантів.
4. Оберіть рецептори, які належать до
       Варіант 1                                    Варіант 2
механорецепторів.                   хеморецепторів.
(2 правильні відповіді)              (2 правильні відповіді)
A) Слухові;                                      A) Дотикові;
Б) нюхові;                                       Б) нюхові;
B) смакові;                                     B) смакові;
Г) дотикові.                                    Г) слухові.
3 рівень
У завданні 5 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ. 
5. Установіть відповідність між поняттями та цифрами на малюнку.
Варіант 1                                           
A) Барабанна пертинка;                     
Б) молоточок;                                       
B) завитка;
Г) стремінце;                                
Варіант 2
A) Євстахієва труба;
Б) коваделко;
B) вушна раковина;
Г) вестибулярний апарат;                                 
4 рівень
Варіант 1    
6. Перелічіть основні причини, що можуть призвести до втрати зору
Варіант 2
6. Перелічіть основні причини, що можуть привести до втрати слуху


Цікаві запитання (усно)

1.  Відомо, що рогівка заломлює промені вдвічі сильніше, ніж кришталик. Чому про неї часто забувають?
2.  Яку частину ока можна порівняти з діафрагмою фотоапарату?
3.  Яким би був зір людини, якщо на сітківці були б тільки палички або тільки колбочки?
4.  Чому у кішки очі виблискують, а у людини ні?
5.  Поясніть вислів прислів’я: « Вночі всі кішки сірі».
6.  Людина, яка сидить навпроти вас за столом, носить окуляри. Як визначити, чим вона страждає: короткозорістю чи далекозорістю?
7.  Чому ангіна та грип часто призводять до запалення середнього вуха?
8.  Чому пасажирам у літаку під час його зльоту  і  спуску рекомендують смоктати цукерки?
9.  Чим пояснити пристрасть південних народів до гострої їжі?
10. Чому у голодної людини особливо підвищується чутливість до кислого та гіркого?



Підпишіть малюнки (виконайте це завдання в робочих зошитах). 
Картинки по запросу "будова вуха людини малюнок"



Сенсорні системи смаку, нюху, рівноваги, руху, температури, дотику і болю.

Смак і нюх.
Перегляньте презентацію

Сенсорні системи рівноваги, руху, температури, дотику і болю.

Запам'ятайте теорію!

Система  рівноваги.
Орієнтацію  тіла у просторі здійснює  вестибулярний  апарат. Він пов'язаний  з  внутрішнім  вухом і  складається з  двох  мішечків(круглого і овального) та  трьох півколових  каналів. У драглистій  мембрані розташовані кристали  кальциту – отоліти. У  разі  тривалих і  сильних  подразнень вестибулярного  апарату збудження  передається на  нервові  центри, що  регулюють діяльність внутрішніх  органів. При цьому виникають рефлекторні  реакці, що  погіршують стан  організму( з’являється нудота, збліднення. Запаморочення, м’язова  слабкість, прискорене  дихання) Це вестибулярно-вегетативні рефлекси закачування або  так  звана  морська  хвороба.
 Сенсорна  система  руху.
Усі  скоординовані рухи  людини можливі  завдяки руховій сенсорній  системі. У м’язах, сухожиллях суглобів містяться  рецептори, які  сигналізують нервовій системі про  напруження  м’язових  волокон, про  положення  суглобів і  різних  частин тіла в  просторі. У  разі порушення  сенсорної  системи руху хода  людини  стає  невпевненою, людина  втрачає рівновагу .
Сенсорна  система  дотику.
Рецептори дотику  розташовані в  шкірі  нерівномірно. Найбільше їх на  кінчиках пальців рук  та  губах. Тому  ці  частини найчутливіші до механічних і температурних подразнень. Вони  сприймають дотик і  тиск. На  поверхні  шкіри нараховують близько 500 тис. дотикових  рецепторів, а на  1 см.кв. шкіри їх припадає аж 25.
Сенсорна  система  температури.
Теплові і холодові рецептори відіграють  важливу  роль у  регуляції  температури  тіла. Холодові  рецептори розміщені  на  поверхневих  шарах шкіри(їх 250 тис.), а  теплові глибше( їх  всього 30  тисяч) Центр терморегуляції розміщений  в  гіпоталамусі.
Цікаво  знати:
Температуру  довкілля 22-24 градуси вважають  найкомфортнішою для  людини.   А для  оголеної людини – 33 -35 градусів. Адаптація до  температур поза  зоною  комфорту відбувається  повільно ( десятки  хвилин) і ніколи не буває  повною.
Біль.
Больові  рецептори  розкидані по  всьому  тілу( у  стінках  кровоносних  судин, внутрішніх  органів,  шкірі). На  1см. кв. тіла  припадає 100 рецепторів  болю.Біль – це важливий сигнал  тривоги для  організму, який примушує миттєво відреагувати  на небезпеку, що  загрожує  людині. До больових  відчуттів людина  звикнути  не  може.

  Цікаво  знати:
Вирішення  проблеми знеболювання при хірургічних операціях вперше  запропонував російський  хірург Микола  Іванович Пирогов.   14 лютого 1847  року у Петербурзі він  успішно виконав операцію під  ефірним  наркозом.


Практична частина теми.
Потрібно виконати запропоновані вам лабораторне дослідження.

Дослідницький практикум № 4
Тема: Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри
Мета: розвивати уміння дослідницької діяльності в процесі ознайомлення з температурною адаптацією шкіри.
Обладнання: посудини з водою різної температури, секундомір.

Хід роботи
1. Інструктаж з техніки безпеки.
2. Опустіть кисть руки в гарячу (+40оС) або холодну (+10оС) воду. Одночасно запустіть секундомір і визначте час адаптації терморецепторів – тобто час, протягом якого відчуття тепла або холоду слабшає.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Налийте в три посудини воду з температурою +10оС, +25оС, +40оС. У першу помістіть праву руку, а в третю – ліву. Потім перенесіть обидві руки в середню посудину з температурою 25оС. Оцініть відчуття правої і лівої рук.
________________________________________________________________________________________________________________________________________
4. Висновок.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Всі лабораторні дослідження і дослідницький практикум потрібно виконати і здати на перевірку( виконайте роботу в друкованому вигляді, шаблоном буде текст,який ви бачите на цьому блозі) .(ел. пошта ліцея або моя tetanapinaeva@gmail.com)

Узагальнення за цією темою відбудеться  на онлайн-платформі      НА УРОК 01.04.2020р. з 19.00 до 20.00.








Немає коментарів:

Дописати коментар